Stillingsbeskrivelse offentlig godkjent sykepleier/spesialsykepleier MOBA v. 1.1, 03.06.2014

Stillingsbeskrivelse offentlig godkjent sykepleier/spesialsykepleier MOBA.

 

1.0.   Kvalifikasjoner.

  •  Offentlig godkjent sykepleier
  •  Spesialsykepleier innen fagfelt sykepleie til akutt kritisk syke for sykepleiere med hovedarbeidssted mottak.
  •  Videreutdanning innen ulike fagfelt sykepleie. f.eks. sykepleie til akutt kritisk syke, geriatri, psykriatri og rus for sykepleiere med hovedarbeidssted OBA.

2.0.   Organisatorisk plassert.

  • Underordnet avdelingssykepleier på hovedarbeidssted.
  • Offentlig godkjent sykepleier har et selvstendig sykepleiefaglig ansvar i forhold til klinisk yrkesutøvelse.

3.0.   Ansvar og arbeidsoppgaver.

  • Medansvarlig for den sykepleie som utøves er i overenstemmelse med SUS's og MOBA's målsetting, prosedyrer og rutiner.
  • Utføre sykepleie i forhold til jobb-beskrivelse og tildelte roller og funksjoner i kompetanseportalen.
  • Dokumentere utført sykepleie i DIPS.
  • Samarbeide med øvrige medarbeiarbeidere om å koordinere pasientbehandling/tilbud til pasient og pårørende.
  • Sørge for at legens medisinske forordninger blir utført.
  • Ansvar for at MOBA's ressurser forvaltes forsvarlig.
  • Følge SUS's retningslinjer i forhold til å melde pasientskader, forhold som kunne ført til skade, HMS og ansattskade i Synergi samt rapportere til sykepleier med ansvarsvakt.
  • Holde seg faglig ajour med utvikling innen eget fagområde.
  • Ta selvtester og sikre at man er ajour i forhold til tildelte kompetanseplaner.
  • Føre i GAT og godkjenne egne timelister.
  • Være ansvarshavende sykepleier på vakt når oppnådd kompetanse jmf. kompetanseplan.

4.0.  Samarbeidsforhold.

  • Delegerer arbeidsoppgaver slik at oppgavene samsvarer med personalets kvalifikasjoner.
  • Veileder medarbeidere, nyansatte, vikarer, hospitanter og sykepleierstudenter i sykepleierpraksis.
  • Er lojal mot MOBA's sykepleieledelse og målsetting.
  • Samarbeider med øvrige faggrupper.
  • Har medansvar for et godt arbeidsmiljø.

5.0.  Spesielle bestemmelser.

  • Underlagt bestemmelser i Helsepersonellloven, Pasientrettighetsloven, Lov om spesialisthelsetjenesten.
  • Endring av stillingsbeskrivelse kan foretas av arbeidsgiver, etter at saken er forelagt stillingsinnehaver og dennes tillitsvalgte skriftlig.