Sikre døgnkontinuerlig drift av PICIS skriver.
Bidra til problemløsning ved utskriftsproblem
Sikre avdelingens lager av forbruksutstyr (blekkpatroner og papir)
Alle ansatte
Avdelingens ledelse har ansvar for at det foreligger prosedyre/rutine for sikker drift av skriveren.
HMS KP koordinator er ansvarlig for oppdatering av gjeldende rutine.
Den enkelte ansatte har ansvar for å følge opp feil etter gjeldende rutiner
Slusepersonell har ansvar for gjennomføring av daglige sjekkrutiner.
4.1 Slusepersonell har det daglieg ansvar for følgende arbeidsoppgaver jfr prosedyren "Arbeidsbeskrivelse - sluse"
• Sjekk lager av blekkpatroner/toner. Vi skal alltid ha en blekkpatron i hver farge: svart (K), magenta (M), cyan (C), og gul (Y) på lager.
• Sjekk levetid på toner/blekkpatron. (se punkt 4.2)
• Sjekk papir. Det skal alltid være tilgjengelig skrivepapir i slusen.
Makuler anestesijournalene som ikke er avhentet klokken 08.00 om morgenen.
4.2 Sjekk av blekkpatroner
Velg OK
• Pil ▼ deg ned til INFORMASJON, trykk OK
• Pil ▼ deg ned til siden INFO, trykk OK
• Pil ▼ deg ned til siden Rekvisita status, trykk OK og sjekk status for alle farger.
• Alt. Pil deg ned til Statusside for rekvisita og skriv ut.
• Bruk «tilbaketast» for å komme til startsiden igjen.
• Rapporter til HMS KP koordinator/vakthavende anestesisykepleier dersom det synes å være behov for snarlig bytte på vakt.
4.3 Bytte av blekkpatron
• Skriv ut statusside for rekvisita (se 4.2).
• Merk hvilken patron som må bestilles og meld fra til bestillingsansvarlig.
• Åpne frontdekslet
• Fjern aktuell blekkpatron (trekk rett ut)
• Sett den nye blekkpatronen i sporene
• Forseglingsbåndet fjernes automatisk når blekkpatronen er
installert i skriveren
• Meldingen ”Color CARTRIGDE” betyr at patronen ikke står skikkelig i spor. Prøv igjen.
• Brukt blekkpatron kastes i en egen oppsamlingseske. Esken står ved siden av kopimaskin/papir-destrueringsboks i kontorgangen.
• Gi beskjed/legg inn en lapp til Kari som vil bestille ny toner / blekkpatron.
4.4 Bytte av «Toner oppsamler enhet
• Når meldingen ”Toner- oppsamler- enheten er nesten full” vises i displayet må ny toneroppsamler bestilles (Kari).
• Skriveren vil kunne fortsette å skrive ca 500 sider skrives før toner - oppsamleren MÅ skiftes
4.5 Fylle på papir
Papir fylles på i skuff (front)
4.6 Feilmeldinger
• Ved problem eller meldinger på skriveren som ikke kan vente til neste dag eller ikke kan håndteres av personalet på vakt kontaktes:
På vakt:
Personell fra Medisinsk Teknisk Avdeling kontaktes vi servicesenteret tlf 51518144/568144
OBS: Helse Vest IKT har ikke ansvar for denne skriveren!!!
Dagtid:
Jan Gustav, 561744, Erik 995 00 369, Per Sindre 561234 eller Bjarte 561607
Forfatter: |
Astrid Høie Bøe |
---|---|
Godkjent av: |
Jan Gustav Hollund (HMS/Kvalitetskoordinator) |
Dokumentadministrator: | Jan Gustav Hollund (HMS KP koordinator) |
Dokument-ID: | 10656 |
Gyldig fra: | 29.11.2021 |
Revisjonsfrist: | 29.11.2023 |
Oppdatert, med nye tlf nummer