Arbeidsoppgaver, medisinsk kontorfaglig personale ved gynekologisk poliklinikk/gynekologisk sengepost 4AC v. 1.3

Gynekologisk poliklinikk:

  •  Skrankearbeid med mottak, registrering og timer til pasienter.
  •  Telefontjeneste, abort telefon og sexologisk rådgivning telefon og eventuelt gi pasient time.
  •  Protokollføring av provoserte aborter og nemd behandling m/ notat i Elements. Innsending av kvartalsvis rapporter til Fylkeslegen.
  •  Fortløpende skriving av journalnotat, henvisninger etc.
  •  Blodprøvetaking.
  •  Rapporter.
  •  Bestille pasientreiser.
  •  Bestille tolk.

Fordeling arbeidsoppgaver ved gynekologisk poliklinikk

Plass 1:

  • Telefon
  • Interne meldinger (gule lapper)
  • Lage lister
  • Legge på ultralyd/evt. skrive ut etiketter (AB/UR/VERS)
  • Rapport 1012503
  • Postrunde (ca. Kl. 13:00, deler med 4AC)
  • Aborttelefonen, Sextelefonen: bestille og avbestille timer
  • Koding og rapport 1012503

 

Plass 2:

  • Luken
  • Telefon
  • Sjekke arbeidsgruppen gynekologisk poliklinikk kontor (utenom Interne meldinger, Henvisning til vurdering, Henvisning til oppfølging og Pasienttime uten behandler)
  • Legge på ultralyd og kolposkopi

 

Plass 3:

  • Telefon
  • Blodprøver
  • Rydde papirer fra dagen før
  • Rydde "ikke møtt"
  • Konsultasjoner, inklusiv uferdige
  • Meldinger fra pasient
  • Sende gule lapper til de legene som ikke har kodet
  • Bestille tolk
  • Bestille pasienttransport
  • Bestille varer
  • NGER skjema
  • Abort liste (Natus)
  • Nemd
  • Avbestille timer
  • Skrive tentative timer

Gynekologisk avd 4AC:

  • Blodprøver
  • Ta oppgjør
  • Gjøre klar journal/ mappe til pasienter som skal til operasjon neste dag. Sjekke at alle opplysninger stemmer, eventuelt legge inn pårørende, fastlege, tlf etc.
  • Lage liste over pasienter som kommer til neste dag. 
  • Registrere tilsyn fra annen avdeling
  • Gule lapper
  • Dokument til utlevering
  • Registrere diagnoser og prosedyrer på polikliniske, dagpasienter og innlagte.
  • Ventetid slutt dato
  • Rydde i papirer
  • Rydde i DIPS når det gjelder feilregistreringer av konsultasjoner
  • Henting og fordeling av post
  • Rapport 1012503, 103 og 6735 – ukentlig