Rutinen skal sikre at fly bestilles i henhold til Pasientreiseforskriften.
Gjelder alle pasientreiser med fly, i og utenfor Pasientreisers åpningstid 08.00 - 15.30
Reiser som er kortere enn 300 km (F.eks.til Bergen):
Reiseutgifter dekkes med et fast beløp pr. km. - standardsats. Ved helsemessige behov for å kjøre egen bil dekkes også tilleggskostnader til ferge, bom, parkering og piggdekkavgift - må dokumenteres. Pasientreiser kan bestille fly ved tidlig time (bestilles kun en vei), eller ved dokumentert helsemessige behov for å benytte fly.
Reiser som er lenger enn 300 km:
Reiseutgifter dekkes tilsvarende taksten for den billigste reisemåten med rutegående transport.
Pasienten kan selv kontakte pasientreisekontoret for flybestilling, hverdager kl. 08.00-15.30. Pasientreiser bestiller flybilletter i samråd med pasienten. Behov for ledsager eller drosje til / fra flyplass må dokumenteres av behandler.
Flybestillinger skal inneholde følgende opplysninger:
Pasientreiser bestiller billettene elektronisk. Når bestillingen er gjennomført får pasienten tilsendt referansenummer på SMS. Dersom det er ønskelig sendes billetten også på mail.
Bestilling av flyreise for pasient/ledsager/pårørende som ikke dekkes etter Pasientreiseforskriften (Ikke tilgjengelig)
Pasientreiseforskriften
Avvik meldes i Synergi
Forfatter: |
Mona Beate Dale Gunstead (Samhandlingskonsulent) |
---|---|
Godkjent av: |
Lena Ailin Heimvik (Klinikksjef) |
Dokumentadministrator: | Mona Beate Dale Gunstead (Samhandlingskonsulent) |
Dokument-ID: | 10813 |
Gyldig fra: | 21.11.2024 |
Revisjonsfrist: | 21.11.2026 |
Ingen endringer i dokumentet under revisjon.
Kun kontrollert at alt stemmer med gjeldende regelverk