Stillingsbeskrivelse for sekretær ved medisinsk dokumentasjon v. 1.5

1.          Kvalifikasjoner:

 Må ha:

  •  3- årig videregående skole
  • Gode norskkunnskaper
  • Gode samarbeidsegenskaper og personlig egnethet.

 

Bør ha:

  •  Autorisasjon som helsesekretær eller medisinsk sekretær, evt. annen relevant utdanning

 

2.          Organisatorisk plassering

  • Organisatorisk plassert under avdeling for kontortjenester i mottaksklinikken
  • Faglig og administrativt underordnet koordinator/adm.konsulent medisinsk dokumentasjon og medisinske sengeposter

 

3.          Arbeidsoppgaver 

  • Journaldokumentasjon
  • Kontroll og kvalitetsikring av dokument til utlevering
  • Oppfølging av interne meldinger
  • Registrering av medisinske data
  • Postfordeling
  • Oppfølging av dokumenter til utskrift
  • Telefonbetjening
  • Oppfølging av rapporter
  • Bestilling av varer
  • Bistå leger, sykepleiere og annet personell ved behov
  • Forefallende kontorarbeid

 

Kontortjenestens kvalitet

  • Holde seg faglig oppdatert
  • Bidra aktivt i utarbeidelse av et godt tverrfaglig samarbeid

 

4.          Spesielle bestemmelser

 Endringer i stillingsbeskrivelsen kan foretas av kontorfagleder, etter at saken har vært forelagt stillingsinnehaver. Slike endringer gis skriftlig