PR - Bestilling av pasientreise ved nedetid i NISSY v. 1.7

1.      Hensikt: 

Sikre at pasienter som trenger rekvirert pasienttransport, får hjelp til bestilling av drosje når det er driftsbrudd i NISSY.

2.      Omfang:

Prosedyren gjelder kun ved driftsbrudd i NISSY.

3.      Definisjoner:

NISSY:                       IKT system for elektronisk rekvirering av pasienttransport.

Nødrekvisisjon:      Papirrekvisisjon til bruk ved driftsbrudd i NISSY.

 

4.      Ansvar:

Samhandlingskonsulent melder fra om planlagt nedetid slik at driftsmelding legges på "På pulsen" -Intranett, SUS.

Superbruker NISSY melder nedetid til transportører og ansatte etter prosedyre.

Pasientreisers ansatte forholder seg til gjeldende beredskapsplan ved nedetid i NISSY.

Rekvirenter/behandlere bes om at  driftsbrudd (eks. strømbrudd) meldes Pasientreiser i åpningstid hverdager mellom klokken 08.00 og 15.30. Utenom åpningstid meldes dette til Servicesenteret.

 

5.      Beskrivelse:

Behandler/rekvirent utsteder nødrekvisisjon til pasient. Rekvisisjonsblokker bestilles på www.pasientreiser.no/helsepersonell/bestill-materiell. Det er også mulig å hente 1 stk rekvisisjon for aktuell reise i informasjonsskranken ved hovedinngangen.

Drosje bestilles pr. telefon – bruk transportør som Helse Stavanger har avtale med.

Pasient leverer nødrekvisisjon til drosjesjåfør. Rekvisisjonen blir etterregistrert i NISSY. Er det vansker med/spørsmål knyttet til nødprosedyren beskrevet ovenfor kan evt. spørsmål rettes Pasientreisers telefon 05515 innenfor vår åpningstid mellom klokken 08.00 og 15.30. Vær oppmerksom på at ved nedetid i NISSY kan pågang på telefon være stor.

 

6.      Avvik:

Avvik meldes i Synergi.

 

7.      Kilder/Referanser:

 

 

PR - Melding av driftsproblemer / nedetid i Nissy (Ikke tilgjengelig)