Sikre at pasienter som trenger rekvirert pasienttransport, får hjelp til bestilling av drosje når det er driftsbrudd i NISSY.
Prosedyren gjelder kun ved driftsbrudd i NISSY.
NISSY: IKT system for elektronisk rekvirering av pasienttransport.
Nødrekvisisjon: Papirrekvisisjon til bruk ved driftsbrudd i NISSY.
Samhandlingskonsulent melder fra om planlagt nedetid slik at driftsmelding legges på "På pulsen" -Intranett, SUS.
Superbruker NISSY melder nedetid til transportører og ansatte etter prosedyre.
Pasientreisers ansatte forholder seg til gjeldende beredskapsplan ved nedetid i NISSY.
Rekvirenter/behandlere bes om at driftsbrudd (eks. strømbrudd) meldes Pasientreiser i åpningstid hverdager mellom klokken 08.00 og 15.30. Utenom åpningstid meldes dette til Servicesenteret.
Behandler/rekvirent utsteder nødrekvisisjon til pasient. Rekvisisjonsblokker bestilles på www.pasientreiser.no/helsepersonell/bestill-materiell. Det er også mulig å hente 1 stk rekvisisjon for aktuell reise i informasjonsskranken ved hovedinngangen.
Drosje bestilles pr. telefon – bruk transportør som Helse Stavanger har avtale med.
Pasient leverer nødrekvisisjon til drosjesjåfør. Rekvisisjonen blir etterregistrert i NISSY. Er det vansker med/spørsmål knyttet til nødprosedyren beskrevet ovenfor kan evt. spørsmål rettes Pasientreisers telefon 05515 innenfor vår åpningstid mellom klokken 08.00 og 15.30. Vær oppmerksom på at ved nedetid i NISSY kan pågang på telefon være stor.
Avvik meldes i Synergi.
|
|||
|
|
||
|
|
Forfatter: |
Eli Rostrup |
---|---|
Godkjent av: |
Lena Ailin Heimvik (Klinikksjef) |
Dokumentadministrator: | Mona Beate Dale Gunstead (Samhandlingskonsulent) |
Dokument-ID: | 11054 |
Gyldig fra: | 10.10.2024 |
Revisjonsfrist: | 10.10.2026 |
Ingen endringer i rutinen utover å legge inn ny lenke til oversikt over transportører