Stillingsbeskrivelse for postsekretær i Mottaksklinikken v. 1.5

Stillingsbeskrivelse for postsekretær i Mottaksklinikken

 

1.          Kvalifikasjoner:

 

Må ha:

 

  • 3- årig videregående skole
  • Gode norskkunnskaper
  • Gode samarbeidsegenskaper og personlig egnethet.

 

Bør ha:

 

  • Autorisasjon som helsesekretær eller medisinsk sekretær, evt. annen relevant utdanning
  • Gode IT kunnskaper

 

2.          Organisatorisk plassering

 

  • Organisatorisk plassert under kontortjenesten i klinikken
  • Faglig og administrativt underordnet 1. sekretær og kontorfagleder

 

3.          Arbeidsoppgaver

 

  • Ansvar for blodprøvetaking på sengeposten i samarbeid med andre helsesekretærer i avdelingen
  • Ansvar for oppfølging av rapporter:
    D-7297 «Pasienter inn til/ut fra post»
    1012503 «Ventende uten kontakt, inkl. sekundærhenvisninger»
  • Koding av interne overflyttinger innen medisin.
  • Postfordeling, daglig gjennomgang av elektroniske arbeidsoppgaver eks. so-stv – prøvesvar og u.s – dokumenter til vurdering
  • Innkalling av listepasienter i samarbeid med avd. spl.
    • Bestilling av evt. undersøkelser
    • Transport
    • Blodprøver
    • Portør
    • Lage oppholdsmapper med navnelapper/ navnebånd/ kurve/ prejournal
  • Ansvar for rydding av ventelister for elektive pasienter på post
  • Bestille portør

         Koordinere mot andre poliklinikker/ undersøkelser etter avtale

  • Bestilling av pasienttransport etter avtale
  • Registrering av utskrivningsklare pasienter i DIPS
  • Skrive ut pasienter i DIPS etter avtale
  • Sykehjemspasienter
    • Faxe nødvendige papirer/ evt. sende elektronisk
    • Bestille transport
  • Delta på avd. rapportmøter/tavlemøter/evt. kort oppsummering i ettertid
  • Telefonbetjening
    • Ta postens tlf. i avtalt tidsrom
  • Bestilling av varer
  • Administrative oppgaver
    • Oppdatering av lister
    • Forefallende kontorarbeid
  • Bistå leger, sykepleiere og annet personell ved behov

 

Kontortjenestens kvalitet

Holde seg faglig oppdatert

Bidra aktivt i utarbeidelse av et godt tverrfaglig samarbeid

 

4.          Spesielle bestemmelser

 

Endringer i stillingsbeskrivelsen kan foretas av kontorfagleder, etter at saken har vært forelagt stillingsinnehaver. Slike endringer gis skriftlig