Ved fase 1 alarm innkalles nøkkelpersonell i avdelingen/enheten fra listen via HelseCim.
Definert nøkkelpersonell innkalles og samles på Kvinneklinikkens ekspedisjon. Kontakt klinikksjef Oddny Hovtun Bjorland (tlf. 971 43 453). Klinikksjef er kvinne – og barneklinikkens representant i operativ beredskapsledelse, stedfortreder Marit Halonen Christiansen. Hvis det ikke oppnås kontakt med dem, kan beredskapsvakten ringes (tlf. 909 19 035)
Etter beskjed fra operativ beredskapsledelse vurderer nøkkelpersonell fortløpende behov for å kalle inn mer personell.
NB! Gyn/fødevaktene og forvakt barnelege innkaller bakvakt som har hjemmevakt med privat mobilnr.
Dersom hendelsen er på dagtid informeres seksjonsoverleger og avdelingssykepleiere/avdelingsjordmødre.
Se varslingslister med telefonnummer i beredskapspermen, evt. rapport 80 i GAT
Nøkkelpersonell Kvinne - og barneklinikken:
Navn |
Stilling |
Mobil |
Møtt |
Kvinne-klinikken |
|
|
|
Therese Salvadores - Hansen |
Avdelings-overlege |
906 95 048 |
|
Torill Tegle Brådland |
Jordmor/ |
957 62 331 |
|
Therese Salvadores - Hansen |
Konstituert Avd.sjef |
906 95 048 |
|
Eva Næss |
HMS, kvalitet -og pasientsikkerhetsrådgiver |
913 11 586 |
|
Vakthavende– lege Kvinneklinikken |
Fødevakt 1:
Gyn forvakt |
Fødevakt 1: Må søke opp rollen i Contact Manager
|
|
Barne- og ungdomsklinikken |
|
|
|
Ann Marit Gilje |
Avdelingsoverlege |
930 09 322 |
|
Vakthavende leger Barneklinikken |
Vakthavende barnelege-forvakt
Vakthavende barnelege -bakvakt |
Må søke opp rollen i Contact Manager 900 93 021
Må søke opp rollen i Contact Manager 901 55 680 |
|
Berit Kyllevik |
Avdelingssjef |
975 44 043 |
|
Anne Karin Halås |
HMS, kvalitet -og pasientsikkerhetsrådgiver |
480 97 273 |
Innkalling av personell ved fase 2 alarm er klinikkens ansvar.
Gruppe av nøkkelpersonell ved Kvinne- og barneklinikken har ansvar for organisering av innkalling av personell ved Fase 2 alarm.
Den som ankommer gynekologisk ekspedisjon først av nøkkelpersonell leder innkalling inntil beredskapskoordinator, avdelingsoverlege eller den som har best kjennskap til planverket ankommer. Se tiltakskort for arbeidsoppgaver fremst i beredskapspermen.
Ledere innkalles: Avdelingssykepleiere, avdelingsjordmødre, seksjonsoverleger og kontorleder.
Oppmøte på kvinneklinikkens ekspedisjon, 1etg sydbygg. Innkalling organiseres av gruppen nøkkelpersonell.
Personell fra Barne- og ungdomshabilitering(HABU)innkalles ved behov knyttet til areal og personell.
Videre innkalling av personell etter beskjed fra operativ beredskapsledelse. Personell innkalles ut ifra behov, kompetanse og erfaring.
Felles oppmøtested for klinikken er på Kvinneklinikkens ekspedisjon, 1.etg. sydbygg.
Oppmøtested kan variere avhengig av katastrofens art. Barne- og ungdomspoliklinikken er alternativt oppmøtested. Oppmøtested oppgis ved innkalling.
Katastrofeliste ledergruppen Barne- og ungdomsklinikken (Ikke tilgjengelig)
Dokumentet er ikke gyldig (Ikke tilgjengelig)
Telefonnummer til vaktrom/ansvarlig på de ulike poster/poliklinikk:
Post |
Telefonnummer |
Merknad |
Nyfødtintensiv 3D |
51 51 84 91 |
|
Sengepost 3E3D: Vaktleder 3.et. vaktrom 4et. vaktrom |
90 27 70 73 51 51 57 80 51 51 85 18 |
|
Barne- og ungdomspoliklinikken- ansvarlig sykepleier |
46 80 68 57 |
|
|
|
|
4AC |
51 82 90 |
Ansvarshavende sykepleier: 957 24 722 |
Gynekologisk poliklinikk |
51 93 85/51 94 10 |
|
Fødeavdelingen |
51 94 80 |
|
7G |
51 87 78 |
Ansvarshavende jordmor: 974 26 029 |
7H |
51 92 09 |
|
7I |
51 26 32 |
|
Seksjon for fostermedisin og svangerskapsomsorg |
51 81 70 |
|
Barne- og ungdomshabilitering(HABU) |
51 47 00(resepsjon) |
Avd.sjef Cathrine Grude: 94 36 05 83 Seksjonsleder: Inger
Kristine Langvik |
Forfatter: |
Eva Næss Anne Karin Halås (HMS KP rådgiver) Oddny Hovtun Bjorland (Klinikksjef) |
---|---|
Godkjent av: |
Oddny Hovtun Bjorland (Klinikksjef) |
Dokumentadministrator: | Oddny Hovtun Bjorland (Klinikksjef) |
Dokument-ID: | 26029 |
Gyldig fra: | 12.09.2024 |
Revisjonsfrist: | 03.02.2025 |
Endret etter utfasing av calling
1.Beredskapsplan Kvinne- og barneklinikken |