Hensikt
Generelt:
Hensikten med dette dokumentet er å lage retningslinjer for hvordan en skal møte og behandle en samtale.
Omfang:
Sentralbordseksjonen ved Serviceavdelingen har som ansvar å betjene sentralbord for SUS og flere av enhetene som ligger under Helse Stavanger.
Ansvarlig
Ansvarlig for denne prosedyren er Seksjonsleder Sentralbordseksjonen.
Rutiner
Prosedyre:
∙ Sentralbord er betjent fra klokken 00.00 – 24.00 mandag til søndag.
∙ Alle kunder, eksterne og interne, skal bli ekspedert på lik linje.
∙ Alle kunder, eksterne og interne, har krav på samme service.
∙ Alle kunder, eksterne og interne, skal bli satt i kontakt med ønsket person, hvis oppnåelig. En prøver først kontor uten å avbryte samtalen, etter 2 – 3 ring, innhent samtalen og forsøk eventuelt personsøker/vipnr.
∙ Alle eksterne kunder skal bli satt i forbindelse med riktig poliklinikk
∙ Skal være en hjelpende instans og nummer opplysning for interne kunder som har behov for interne og eksterne telefon nummer.
∙ Skal sette kunder i kontakt med rette vedkommende som kan ta imot beskjeder. Sentralbord har i liten grad mulighet til å formidle beskjeder.
Avvik
Avvik meldes til Seksjonsleder Sentralbordseksjonen.
Dokumentasjon
Forandringsoversikt
Rev. Nr. |
Beskrivelse |
Dato |
A |
Under utarbeidelse |
12.10.04 |
|
Revidert |
18.11.09 |
|
Revidert |
18.11.2010 |
Forfatter: |
Randi Birkedal |
---|---|
Godkjent av: |
Jan Åge Moen (Avd.sjef) |
Dokumentadministrator: | Thomas Hellerud |
Dokument-ID: | 7578 |
Gyldig fra: | 21.11.2010 |
Revisjonsfrist: | 07.02.2024 |
.)