Kl. 21:30 – 07:15
Kl. 21:30 – 22:00: Rapport
Kveldsrunde
- Sjekke:
- at alle pasientene har ringesnor tilgjengelig
- at pasientene har riktig sengeleie i forhold til operasjonstype
- at alle sengene er satt til laveste nivå (jfr. fallrisiko)
- at det er vakuum på alle dren
- bandasjer og operasjonsområder
- Medisinutdeling og legge frem/signere for AB iv til neste vakt
- Husk at alle venfloner skal være dekket med bandasje og Surgifix
- Rydde ut brukte kopper, glass og boss
Se til alle pasientene minst hver 2. time.
NB! Vær spesielt oppmerksom på pasienter med blødningsfare, tracheostomi og DIEP-lapp / fri-lapp. Disse pasientene må følges opp oftere etter vurdering, tilstand og prosedyre.
Medisinrom
- Logge på laptop med fellesbruker: f_hst_post2AB
- Dobbeltkontrollere narkotikabeholdningen og signere liste
- Fylle på iv-sett og 100 ml NaCl
- Skifte underlag i viften
- Skifte kanyleboks, eske til glass og sekk til papiravfall ved behov
- Rydde og tømme boss
- Notere ned det som eventuelt mangler av utstyr
- Sprite benker og pc-tastatur
- Sjekke temperatur i rommet (under 25 grader) og i kjøleskapet. Signere liste.
Skyllerom
- Plast: Legge brukt utstyr (pinsetter, sakser etc.) i såpevann ca. 30 min (maks 1 time for å unngå rust) før det vaskes i dekonterminator. Rent utstyr legges i pussbekken på vaktrommet
- ØNH: Vaske utstyr i dekonterminator. Rent utstyr som skal steriliseres (merket med teip) legges på ren side, resten av utstyret settes tilbake på skiftestuen
Andre oppgaver
- Kontrollere blodprøver til operasjonspasientene. Avvik føres på operasjonsprogrammet som tas ut på morgenen
- Sette alle kjølevarer i bufèen inn i kjøleskapet før kl. 23:00
- Sjekke at brannslanger og branndører/røykskilledører ikke er blokkert
- Sjekke/skifte batterier på badekarheis og dusjstol (henger på veggen på bad Plast)
- Sette batterinene til pannelampe til oppladning på skiftestuen
- Restarte alle datamaskiner på vaktrom
- Desinfisere tastatur, datamus og telefoner på vaktrom
Morgenrunde
- Henge opp antibiotika kl. 06:00 (evt. kl. 05:30) og koble fra før rapport kl. 07:00
- Tømme dren/kateter og dokumentere i Meona og på pasientliste
- Sjekke bandasjer og operasjonsområder
- Dokumentere/oppdatere behandlingsplaner i DIPS
- Skrive ut pasientlister og operasjonsprogram
Kl. 07:00 – 07:15: Rapport