Definere krav til dokumentasjon av medisinsk utstyr på avdelingen.
Gjelder medisinsk utstyr på avdelingen. Gjelder ikke utstyr som avdelingen ikke er ansvarlig for som kjøleskap og frysere.
MU – Medisinsk Utstyr
PM - Periodiskvedlikehold
Fagansvarlig bioingeniør har ansvar for at prosedyren overholdes.
Se AMM - Innkjøpsrutiner ved Avdeling for medisinsk mikrobiologi (Ikke tilgjengelig) og Innkjøpsreglement for Helse Stavanger HF (Ikke tilgjengelig).
Se AMM - Validering og verifisering - Veileder (Ikke tilgjengelig).
Avdelingen skal ha oppdaterte og godkjente prosedyrer som beskriver bruk, sikkerhet og vedlikehold og reparasjon av MU. Se Instrumentprosedyre - mal (Ikke tilgjengelig).
Kun opplært personell skal bruke MU.
Se Måleusikkerhet - mikrobiologiske analyser (Ikke tilgjengelig).
MTI er ansvarlig for registrering av utstyr, se Avtale mellom Avdeling for medisinsk mikrobiologi og Avdeling for medisinsk teknologi og informatikk (Ikke tilgjengelig) og MU - Medusa grunnleggende anvendelse (Ikke tilgjengelig).
Alle avvik skal meldes i Synergi, se Synergi - Melding av saker (Ikke tilgjengelig).
Ved avvik, uteblivelse eller utsettelse fra større oppgaver som PM skal det i tillegg utføres risikovurdering.
NS-EN ISO 15189, 5.3.1.
Forfatter: |
Cecilie Johanne Liland Kjellevold (Kvalitetskoordinator) |
---|---|
Godkjent av: |
Ethel Christina Matheson Mæland (Seksjonsleder) |
Dokumentadministrator: | Cecilie Johanne Liland Kjellevold (Kvalitetskoordinator) |
Dokument-ID: | 50099 |
Gyldig fra: | 19.04.2022 |
Revisjonsfrist: | 18.04.2024 |
Ny prosedyre